NAZIM XIKMET KAI ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2015


Ω, αγαπητοί μου, πολλοί έχετε την απορία για το τί θα ψηφίσω αύριο.
Δεν είμαι ένας από αυτούς που θα συνδράμουν ψηφίζοντας μικρά κόμματα, να πάρει μπόνους 50 βουλευτές το πρώτο κόμμα.
Δεν είμαι ένας από αυτούς που από αντίδραση θα ψηφίσω νυκτερινούς νταβατζήδες και κομματικούς προαγωγούς, επειδή εγώ δεν θέλω να βγω στους δρόμους και να διεκδικήσω ό,τι μου ανήκει.
Δεν είμαι ένας από αυτούς που φωνάζουν χρόνια κατά της ΕΟΚ και λίγες μέρες πριν τις εκλογές διαμηνύουν ότι η μόνη λύση μέχρι να αναπτύξουμε εθνική οικονομία, είναι να παραμείνουμε στην Ευρώπη των τραπεζών.
Δεν είμαι ένας από αυτούς που ψηφίζω με γνώμονα τον μισθό μου, την θέση μου, τις ελάχιστες καταθέσεις μου.
Δεν είμαι ένας από αυτούς που από την μεταπολίτευση και μετά, εθισμένος στα κομματικά ναρκωτικά, ψηφίζω κατ΄εντολή των ναρκέμπορων που μου προμηθεύουν την δόση.
Ψηφίζω για τους νεκρούς των μνημονίων
Ψηφίζω για τους άνεργους και εξαθλιωμένους συμπολίτες μου
Ψηφίζω γι' αυτούς που τους χάρισαν τον τρόμο και την κατάθλιψη,διαλύοντας κάθε έννοια πολιτειακής διακυβέρνησης
Ψηφίζω γι' αυτούς που εκλιπαρούν για να πάρουν τα φάρμακά τους
Ψηφίζω γι' αυτούς που στέκονται αμίλητοι με σκυμμένο κεφάλι, μπροστά στα συσσίτια αλληλεγγύης
Ψηφίζω για τους αγέννητους που χωρίς να ανασάνουν ελληνικό αέρα, χρωστάνε 35.000 ευρώ
Ψηφίζω για όλους εμάς, που μνημονιακές επιταγές από χέρια Δεξιάς και Αριστεράς, μας έκαναν να αισθανόμαστε παράνομοι μετανάστες στη χώρα μας
Ψηφίζω για όλα αυτά, μόνο που η δική μου ψήφος δεν θα πέσει σε καμία κάλπη του συστήματος αλλά στη λαϊκή οργή κάθε επαναστατημένης συνείδησης
Τα δικά μας ποσοστά πόσα θα είναι;  Είναι καιρός να βρεθούμε από κοντά και να τους τρομάξουμε όλους! Άλλωστε ο Ναζίμ το έχει γράψει :  " ὦ ναὶ θά ῾ρθει ἡ μέρα ποὺ θ᾿ ἁρπάξουμε τὶς λόγχες ποὺ μὲς στὸ αἷμα τὸ δικό μας ἔχουνε βαφτεῖ".

ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ




Στοὺς δεκαπέντε συντρόφους

Δὲ χύνουν δάκρυ
     μάτια ποὺ συνηθίσαν νὰ βλέπουνε φωτιὲς
δὲ σκύβουν τὸ κεφάλι οἱ μαχητὲς
              κρατᾶν ψηλὰ τ᾿ ἀστέρι
                             μὲ περηφάνεια
δὲν ἔχουμε καιρὸ νὰ κλαῖμε τοὺς συντρόφους
              τὸ τρομερό σας ὅμως κάλεσμα
                            μὲς στὴ ψυχή μας
              κι οἱ δεκαπέντε σας καρδιὲς
                  θὲ νὰ χτυπᾶνε
                          μαζί μας
              τὸ σιγανό σας βόγγισμα
                            σὰν προσκλητήρι
χτυπᾶ στ᾿ ἀφτιά μας
                 σὰν τὸν ἀντίλαλο βροντῆς.
      Στάχτη θὰ γίνεις κόσμε γερασμένε
             σοῦ ῾ναι γραφτὸς ὁ δρόμος
                            τῆς συντριβῆς
      καὶ δὲ μπορεῖς νὰ μᾶς λυγίσεις
                σκοτώνοντας τ᾿ ἀδέρφια μας τῆς μάχης
καὶ νὰ τὸ ξέρεις
       θὰ βγοῦμε νικητὲς
                κι ἂς εἶναι βαριές μας
                             οἱ θυσίες.
Μαύρη ἐσὺ θάλασσα γαλήνεψε
                         τὰ κύματά σου
καὶ θά ῾ρθει ἡ μέρα ἡ ποθητὴ
            ἡ μέρα της ειρήνης
                         τῆς λευτεριᾶς σου
                                  ὦ ναὶ θά ῾ρθει      
            ἡ μέρα ποὺ θ᾿ ἁρπάξουμε τὶς λόγχες
             ποὺ μὲς στὸ αἷμα τὸ δικό μας
                                 ἔχουνε βαφτεῖ.

     Nazim Hikmet                              

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΟΤΙΜΑ: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Ο ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ ''ΝΕΚΥΙΑ''