Αναρτήσεις

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ

Εικόνα
Γαλάτης στρατηγός Βρέννος το 279 π.Χ. εισβάλλει στην Ελλάδα και φθάνοντας ως το Κάλλιο της Φωκίδος, αφού έχει σπείρει την καταστροφή στο πέρασμά του, επιχειρεί να καταστρέψει και να αιχμαλωτ ίσει τον ντόπιο πληθυσμό. Οι γυναίκες του Καλλίου δίνουν την ύστατη μάχη και όπως εξιστορεί στα "Φωκικά" ο περιηγητής Παυσανίας, αυτοκτονούν για να μην σκλαβωθούν στον κατακτητή. "Οι γυναίκες και οι ενήλικες παρθένες, αν     είχαν καθόλου γνώση, σκοτώθηκαν μόλις καταλήφθηκε η πόλη. Αυτές που επέζησαν υπέφεραν ανομολόγητης βίας κάθε είδους εξευτελισμό στα χέρια ανθρώπων που είχαν εξίσου αποκλεισμένο και το έλεος και τον έρωτα. Κάθε γυναίκα που τύχαινε να βρει ένα Γαλατικό μαχαίρι αυτοκτονούσε. Για τις άλλες προορίζονταν το αναπόφευκτο από πείνα και αϋπνία, μιας και οι άστεγοι βάρβαροι τις κακοποιούσαν με τη σειρά, ικανοποιώντας τα πάθη τους πότε σε ψυχομαχούσες γυναίκες αλλά και όταν ήταν ήδη νεκρές." Μία απλή ιστορία; Όχι. Η Ελευθερία στην Ελλάδα έχει ρί

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ

Εικόνα
Οφιλόσοφος στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης αρχικής περιόδου, υπήρξε συγχρόνως και πολίτης. Γι’ αυτό ακριβώς εκλήθη αρκετές φορές να «νομοθετήσει», στην πόλη του ή σε κάποια άλλη πόλη. Ο Σόλων είναι το λαμπρότερο παράδειγμα. Αλλά και το 443 ακόμη, όταν οι Αθηναίοι δημιούργησαν στην ’Ιταλία μια πανελλήνια αποικία, τούς Θουρίους, από τον Πρωταγόρα ζή­τησαν να θέσει τούς νόμους. Ο τελευταίος αυτής της σειράς — ο τελευταίος μεγάλος εν πάση περιπτώσει— είναι ο Σωκράτης. Ο Σωκράτης είναι φιλόσοφος, άλλα είναι και πολίτης. Συζητεί με όλους τούς συμπολίτες του στην αγορά. Έχει οικογένεια και παιδιά. Συμμετέχει σε τρεις εκστρατείες. Αναλαμβάνει το ύπατο αξίωμα- είναι Επιστάτης των πρυτάνεων (Πρόεδρος της Δημοκρατίας για μία μέρα) ίσως στην πιο τραγική στιγμή της ιστορίας της αθηναϊκής δημοκρατίας, την ήμερα της δίκης των στρατηγών  πού νίκησαν στις Αργινούσες. Τότε πού, προεδρεύοντας στην Εκκλησία του Δήμου, αντιμετώπισε θαρ­ραλέα το έξαλλο πλήθος και αρνήθηκε να αρχίσει παράνομα τη

Η ''ΤΥΧΗ'' ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Εικόνα
ΑΣΤΥΑΝΑΞ Σκαμάνδριε η πύλη της τύχης απ’ τους θεούς ανοίγει Χαιρέτα τον γεννήτορά σου Αύριο και ‘συ τη μοίρα του θ’ αγγίξεις Η πύλη της τύχης από τους θεούς ανοίγει Μα οι θνητοί κρατάνε τα κλειδιά ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ Ο Αστυάναξ στα πόδια της Ανδρομάχης, αγγίζει του πατέρα του Έκτορα, που τους αποχαιρετά πριν την μονομαχία του με τον Αχιλλέα.........

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

Εικόνα
Της ΝΙΚΟΛΙΤΣΑΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΙΑΝΤΙΝΗ   Καθηγήτριας Φιλοσοφίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται ως ελπίδα για το μέλλον της φιλοσοφίας μια νέα τάση, που σαν αιτίες της μπορούν να αναφερθούν η αμηχανία, ο αποπροσανατολισμός και η απελπισία του σύγχρονου ανθρώπου. Οι ελπίδες που εναπόθεσε ο άνθρωπος στην επιστήμη, την τεχνική, την πολιτική και την οικονομία δεν εδικαιώθησαν. Έτσι με την πάροδο του χρόνου εμφανίζεται και πάλι η αναγκαιότητα του καθαρού φιλοσοφικού στοχασμού, που αποβλέπει στην επίτευξη μιας δίκαιης διαμόρφωσης του ιδιωτικού και δημόσιου βίου. Κυριαρχεί η αξίωση για μια ζωντανή φιλοσοφία, που να ασχολείται με προβλήματα ουσιώδη για την απειλούμενη ανθρώπινη ύπαρξη και αναγκαία για τη σημερινή θέση του ανθρώπου στον κόσμο. Κύρια προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας τέτοιας φιλοσοφίας αποτελεί η απαίτηση της εποχής, ότι η φιλοσοφία πρέπει να γράφεται σε μια γενικά κατανοητή γλώσσα, χωρίς να της λείπει βέβαια και η ομορφ

Διαλέξεις για την αρχαία ελληνική ιστορία απο την καθηγήτρια Φιλοσοφίας Νικολίτσα Γεωργοπούλου-Λιαντίνη.

Εικόνα
Διαλέξεις για την αρχαία ελληνική ιστορία στον Δήμο Κηφισιάς  Θέματα αρχαίας ελληνικής ιστορίας θα συζητούνται σε μία σειρά διαλέξεων που θα πραγματοποιηθεί στον Δήμο Κηφισιάς, από το Κέντρο Έρευνας και Μελέτης της Μικρασιατικής Ερυθραίας. Η καθηγήτρια Φιλοσοφίας Νικολίτσα Γεωργοπούλου-Λιαντίνη , αναφέρεται στην πρόσκληση, «θα μας οδηγήσει στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Μια προσέγγιση των μεγάλων μορφών του κλασικού κόσμου, τόσο ως μεμονωμένων δημιουργών και στοχαστών, όσο και ως ομαδικών υποδηλώσεων του πνεύματος δηλαδή της φιλοσοφίας, ποίησης, πολιτικής κ.λπ.». Η πρώτη διάλεξη θα γίνει την Τρίτη 10 Μαρτίου 2015, στις 18:00, στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων «Βίλλα Κώνστα» (πρώην Πνευματικό Κέντρο Νέας Ερυθραίας) Λουκή Ακρίτα 4, Νέα Ερυθραία, τηλ. 210 6206190. ΠΗΓΗ:       http://enypografa.gr/

Ο ΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εικόνα
ΘΕΟΚΛΥΜΕΝΟΥΣ ΟΡΑΣΗ Aλχίμπα ήρθε η ώρα να ανοίξεις τα φτερά σου. Κλήθηκε ο Ησίοδος να ξαναγράψει τη Γιγαντομαχία Και σύ γέννα του Μελάμποδα αγαπημένε του Μουσαγέτη φανερώσου στη βασιλική αυλή της δικιάς μας Ιθάκης Οι μνηστήρες εδώ πιο βολεμένοι από ποτέ, προκαλούν την Πηνελόπη Χωρίς κλωστές, χωρίς αργαλειό και η Αθηνά απούσα είναι. Γενιές ολόκληρες στο πίσω λιμάνι προσμετρούν την ανάγκη και το χρόνο Εκεί ο Λεωνίδας, εκεί ο Καραϊσκάκης, εκεί η Μπουμπουλίνα και οι μάνες της Ηπείρου εκεί μαζί με τον Αλέξανδρο το Μακεδόνα, όλοι σύντροφοι του Οδυσσέα Γιγαντομαχία θνητών θεών στο αρχέγονο Δελφικό τοπίο με τον Πύθωνα να διεκδικεί πάλι τον παλιό του θρόνο “Απέσβετο και λάλον ύδωρ”; Μα όχι, είμαστε εδώ Απόλλωνες μαχητές και υπερασπιστές της δικιάς μας φωτεινής εστίας Θεοκλύμενε, φανέρωσε τα χνάρια του χρόνου ο Πτολεμαίος έχει σελίδες άγραφες για καινούργιους αστερισμούς κι ο Κόραξ ένα τετράπλευρο που βεβηλώνουν γευματίζοντας πάνω του ξένοι μνηστήρες Οι αδερφές τους, οι ομο

ΠΡΟΔΟΜΕΝΑ ΈΡΓΑ: ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΤΟ ΈΡΓΟ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Εικόνα
ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΑΙ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ: Έργα πολιτικής σκοπιμότητας Η όπερα ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, όπως και το θρησκευτικό δράμα ΔΙΟΝΥΣΟΣ που γράφτηκαν και παρουσιάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, είναι δύο έργα φορτωμένα με κοινωνικά-πολιτικά-εθνικά ¨καθήκοντα¨, προορισμένα να επιτελέσουν μια συγκεκριμένη ¨αποστολή¨. Εδώ πράγματι χρησιμοποίησα τον ποιητικό λόγο, τη μυθοπλασία και τη μουσική, για να υπερασπίσω τις ¨πολιτικές¨ μου ιδέες. Ποιες ήταν αυτές; Ήταν βασικά η καταγγελία του νέου πλέγματος εξουσίας, που έχοντας ως βάση το δόγμα  Η Εξουσία για την Εξουσία , άρχισε να υφαίνεται σα δίχτυ αράχνης και να τυλίγει το σύνολο της εθνικής μας ζωής απ΄τα πρώτα χρόνια της διακυβερνήσεως του ΠΑΣΟΚ (1981 και μετά). Η παραίτησή μου από τη θέση του Βουλευτή Επικρατείας του ΚΚΕ στα 1986 είχε ως βασική αιτία το γεγονός ότι η ηγεσία του και γενικότερα η Αριστερά δεν έβλεπε την εποχή εκείνη τον κίνδυνο. Είχε αυταπάτες. Και γι΄αυτό το λόγο σ΄ένα μεγάλο βαθμό συνεργούσε σ΄αυτή την καταστ

ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ

Εικόνα
Του καθηγητή Ηλία Φιλιππίδη Δρα κοινωνιολογίας ,νομικού ,συγγραφέα. Μέλους του προεδρείου (1991-2014) της Διεθνούς επιστημονικής εταιρείας παγκοσμίου οικονομίας και παγκοσμίου πολιτικής του Βερολίνου (IWVWW). ( filippidis103@yahoo.gr) Παρ’ όλο που ο κ. Μπαλτάς έχει πίσω του μια άριστη ακαδημαϊκή σταδιοδρομία ως καθηγητής του ΕΜΠ, με σπουδές και στο εξωτερικό ,παρ’ όλο που ονομάζεται Αριστείδης, όπως είπε ο ίδιος σε τηλεοπτική του συνέντευξη (11-2-15), παρ’ όλο που εφοίτησε στο κολλέγιο Αθηνών και ασφαλώς η προνομιακή εκπαίδευση του όχι μόνο δεν θα τον εζημίωσε αλλά θα συνέβαλε σημαντικά στην επιτυχή επιστημονική του σταδιοδρομία, παρ’ όλα αυτά,ο ίδιος απορρίπτει μετά βδελυγμίας την έννοια της αριστείας. Χαρακτήρισε την αριστεία ως ένα <<τρομερό πράγμα >>,ως μια <<ρετσινιά >>,η οποία ακολουθεί το παιδί σε όλη του τη ζωή <<είτε πετύχει στις εξετάσεις είτε όχι>>!! Πιστεύει ότι ακόμη και η επιτυχία είναι ένα βάρος που ακολουθεί τον

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΟΣ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΜΟΣ

Εικόνα
Του καθηγητή Ηλία Φιλιππίδη Κοινωνιολόγου ,νομικού,αντιπροέδρου του Κρητικού Λαϊκού Πανεπιστημίου. 1.Ο Ανατολικός τζιχαντισμός Όλος ο πολιτισμένος κόσμος ανατρίχιασε μαθαίνοντας για το αποτρόπαιο έγκλημα που έγινε στο Παρίσι στις 7-1-15 κατά των συντακτών και γελοιογράφων του σατιρικού περιοδικού CHARLIE HEBDO με 12 νεκρούς και 10 τραυματίες . Το περιοδικό είχε δημοσίευση σκίτσα του Μωάμεθ. Το κτύπημα μέσα στην καρδιά του Παρισιού στο όνομα του Αλλάχ ήταν τρομακτικό .Όλη η Γαλλία είχε παραλύσει μέχρι να εντοπισθούν και να εξοντωθούν οι δράστες. Ένα μήνα μετά ακολουθεί δεύτερη εντυπωσιακή επίθεση μέσα στην Κοπεγχάγη σε μια καφετέρια , όπου θα μιλούσε ο Σουηδός καλλιτέχνης Λαρς Βιλκς με θέμα <<Τέχνη και βλασφημία >>. Ο Βιλκς έγινε παγκοσμίως γνωστός ,όταν το 2007 είχε δημοσιεύσει σκίτσα ,τα οποία παρίσταναν τον Μωάμεθ ως σκύλο ’Εκτοτε ζει υπό καθεστώς καταδίκης εις θάνατον εκ μέρους των Μουσουλμάνων και αυξημένης αστυνομικής προστασίας στην πατρίδα του και όπου αλλο

ΕΧΙΟΝΟΣ ΜΕΡΙΣΜΑ

Εικόνα
Toύτος καλά καλά δεν κάτεχε από πόλεμο  μα ήρθε από τη μακρινή Φωκίδα να πει το “παρών” μπροστά στον άγριο Σκάμανδρο. Όλοι έχουν το ρόλο τους στα μικρά και μεγάλα γεγονότα της ζωής. Και η Παλλάδα έχει για όλους θέση στην Ιστορία. Κοίτα τον έναστρο ουρανό μια νύχτα ασέληνη και πες μου, υπάρχει άχρηστο άστρο στο στερέωμα; Σκέψου. Σκέψου προτού γίνεις ο υβριστής της υπέρτατης Θεογονίας. “Δαναοί Αθηνά χαριστήριον”. Απ' το βουνό της Ίδης τούτο το στρατήγημα. Κάθε δέντρο και μια ελπίδα για τη νίκη. Όμορφο, επιβλητικό στρατήγημα ενός λαού ολόκληρου, για να πάρει πίσω ό,τι του ανήκει. Τίποτα δεν είναι “ένα πουκάμισο αδειανό”, αν μια καρδιά του ιερού Χρέους χτυπά μέσα του. Ο Οδυσσέας, ναι, πάλι αυτός ο πανούργος κοντός που αλλάζει ονόματα στο χρόνο, άλλοτε Λεωνίδας, άλλοτε Κολοκοτρώνης, μα πάντα ο ίδιος. Ο Κανείς και ο Εγώ, ο γιός του Λαέρτη. Μόλις νικά τους Κύκλωπες του χρόνου, σηκώνει το λαό στην πλάτη του. “Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας”... Η Τροία η θεόκτιστη