Αναρτήσεις

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ Η ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΝΟΥΜΕ;

Εικόνα
Αρχαία Αγορά. Ένα σημείο αναφοράς της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Ένα τέμενος που ακόμα και ο χρόνος δεν τόλμησε να το βεβηλώσει. ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ Μέσα στην καρδιά της, κάποτε ορατά περνούσαν τα ιερά νερά του Ηριδανού, κατεβαίνοντας προς τα μέρη του Κεραμεικού. Και ποιοί δεν προσκύνησαν αυτό το ποτάμι... Από τους Πελασγούς μέχρι τους βάρβαρους ξαπόστασαν στις όχθες του. Δεξιά και αριστερά "ναοί στο σχήμα τ' ουρανού", όπως λέει ο Ποιητής, γιατί οι Έλληνες δεν έχτισαν ναούς, απεικόνισαν συμβολικά το περιρρέον σύμπαν. ΗΡΙΔΑΝΟΣ  ΠΟΤΑΜΟΣ Αυτή τη σκοτεινή φωτεινότητα, μόνο με τα μάτια της ψυχής και των συμβόλων μπορείς να την δεις. Και για να αποδοθεί αυτό το φως, η Πεντέλη έκρυβε στα σπλάχνα της το λαμπερό Αττικό μάρμαρο. Ο αδελφός της Υμηττός χάριζε το κρηπίδωμα των ναών από το μάρμαρό του, που πάνω του ακουμπούσαν οι ιερές κολώνες, στεφανωμένες άλλοτε με Δωρικά, άλλοτε με Ιωνικά και άλλοτε με Κορινθιακά κιονόκρανα. Μα πάνω απ' όλα το αέτ

Βισότσκι: Ο αθάνατος Ρώσος τροβαδούρος ποιητής

Εικόνα
Βλαντίμιρ Βισότσκι                                                                                                              ΙΔΙΟΤΡΟΠΑ ΑΛΟΓΑ                                                                      Από τον απότομο βράχο,κατά μήκος του γκρεμού,                                ακριβώς πάνω από το χείλος της αβύσσου                                με το μαστίγιο χτυπάω τα άλογά μου.                                Τα χτυπάω δυνατά, για να τα οδηγήσω μπροστά                                Μου τελειώνει ο αέρας...                                ρουφάω την ομίχλη, πίνω τον άνεμο                                Ξέρω με μιά μοιραία έκσταση......                                νιώθω....πως είμαι τελειωμένος, είμαι τελειωμένος                                Επιβραδύνετε λίγο άλογά μου,επιβραδύνετε,σας παρακαλώ!                                Μην ακούτε το καμουτσίκι μου που σας χτυπά!                                Αλλά,τα αλογά μου,μα την τύχη μου είναι τόσο ι

Ο ΚΟΡΥΝΟΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Εικόνα
“Προχώρησε στους άθλους”.     Έχει απόψε ο “νομοθέτης του ουρανού” συμπόσιο με τον Πυθαγόρα. Στα χέρια του κρατά τη λύρα ο Craig Hogan δίνοντας τη μουσική στο ουράνιο συμπόσιο. Γιατί καλά γνωρίζει ότι η μουσική δεν είναι ψυχαγωγία αλλά αρμονία ως αρχή τάξης στο χάος. Εκεί πιο κάτω, στο κέντρο που οι αστέρες ερωτεύονται την ύλη, μοναχικός οδοιπόρος ο Ιπποδάμας ο Σαλαμίνιος, προσφέρει θυμίαμα τους στίχους του, στους εννέα συνοδοιπόρους του Κορυνοφόρου.                                                                            “Ω θεοί, από πού κατάγεστε;                                        Από πού γίνατε αυτοί που είστε;                                        Ώ άνθρωποι, από πού κατάγεστε;                                        Από πού γίνατε τόσο κακοί;” Θεϊκή σιγή. Ποιός τολμά να απαντήσει; Ο Craig με τη λύρα στα χέρια, επιβάλλει μια ιερή αρμονία. Ιερή ή ανάγκη συνύπαρξης; Σσσσ ... Εδώ η απορία είναι το αμάρτημα και η εξιλέωση, η πρακτική της φιλοσοφίας.

ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ ΓΛΕΖΟ; ΓΙΑΤΙ;

Εικόνα
Ο Μανώλης Γλέζος (ή και Μανόλης Γλέζος , γεννημένος στην Απείρανθο Νάξου , στις 9 Σεπτεμβρίου 1922 ) είναι Έλληνας ήρωας της Εθνικής Αντίστασης , δημοσιογράφος, συγγραφέας και πολιτικός της Αριστεράς . Μαζί με τον Απόστολο (Λάκη) Σάντα υπήρξαν οι πρωταγωνιστές μιας από τις πρώτες αντιστασιακές πράξεις στην κατεχόμενη Ελλάδα την περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου , κατεβάζοντας τη νύχτα της 30ής προς 31ης Μαΐου 1941 τη σημαία της Ναζιστικής Γερμανίας από τον ιστό του βράχου της Ακρόπολης , στην Αθήνα . Σήμερα, ανήμερα της επετείου των γενεθλίων σας και κλείνοντας τα 94 σας χρόνια, θελήσατε να μας κάνετε άλλη μία έκπληξη. Τεθήκατε επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας της ΛΑΕ του κ.Λαφαζάνη. Δεν έχετε μάθει, κύριε Γλέζο, ότι για να κατεβάσεις την γερμανική σημαία των κατακτητών, δεν μπαίνεις στη Βουλή αλλά ανεβαίνεις στην Ακρόπολη και δίνεις τον αγώνα σου; Και όμως, εσείς μας το διδάξατε. Παρόλα αυτά, το πέρασμά σας από διάφορα κομματικά μετερίζια, ακόμα κα

«Γιατί οι άνεργοι πρέπει να πεθαίνουν…»

Εικόνα
Γράφει  η Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου «Η αδικία και ο πόνος που κυριαρχούν στον κόσμο δεν με αφήνουν να μεταφέρω το σπίτι μου στα αστέρια ...» Ο εξευτελισμός που ένιωσε τον σημάδεψε και οι στίχοι του Φ. Γκ. Λόρκα έγιναν ένα με το πετσί του Γ. Δ. Είχα ένα πλέον χρόνο να τον δω. Από πέρσι τον Ιούνιο που μου είπε το συγκλονιστικό « σαν σκύλος», όταν τον ρώτησα , πως ένιωσε όταν τον πέταξαν από το χειρουργείο του Ευαγγελισμού, που είχε εισαχθεί επειγόντως για να προχωρήσει σε επέμβαση, διότι κινδύνευε η ζωή του. Επέμβαση που δεν πραγματοποιήθηκε αρχικά , μετά από έφοδο στο χειρουργείο του υπεύθυνου λογιστηρίου  , που ζητούσε να διακοπεί το χειρουργείο , επειδή ο ασθενής δεν

ΕΑΛΩ

Εικόνα
Στην μνήμη του Λάμπρου.... Μάϊος · ποιά Πόλις πέφτει στο ''Τη Υπερμάχω των αιώνων''; Μην κλειδώνεις την πόρτα με ψέματα απόψε. Έχει και η άλωση μιά τιμιότητα ...αποδέξου το. Ο αυτοκράτορας θνητός, χωρίς μανδύα. Εξορία...πού και ποιό είναι το αληθινό σπίτι μου; Τύψεις, θλίψη, συσκευή οξυγόνου...πού πάω; Ποιός θάβει τώρα νεκρούς που δεν πέθαναν μέσα του; Μάϊος · βελόνα ορού το καλοκαίρι μου. Όχι άλλη αντιβίωση στο μέλλον του ήλιου μου. Εγώ αποφασίζω γιά την φωτιά που μου αναλογεί. Εγώ και ο Υδροχόος που κυνηγά τη ζωή μου. Ανάμεσα σε φωτιά και υγρασία τα βήματά μου. Γεμίσαν αρθριτικά χρόνων οι κλειδώσεις μου. Χίλιες τετρακόσιες πενήντα τρεις υποκλίσεις ήττας Όχι στα κανόνια του πολιορκητή μα στα δικά μου λάθη. Δεν υπάρχουν ανώδυνοι θάνατοι και ''Στρατηγώ τα νικητήρια" χωρίς στρατό. Μην κλειδώνεις την πόρτα με ψέματα απόψε. Θα ξανάρθω μα όχι σαν αυτοκράτορας πιά Σαν άσωτος θα ξανάρθω στη μήτρα που βεβήλωσα. Και ΄

ΤΟ ΜΠΟΖΟΝΙΟ 'Ζ' KAI H KBANTIKH YΠΕΡΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Εικόνα
ΕΚΛΟΓΕΣ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015.....Ε ΚΑΙ.....Η ΛΥΣΗ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Τί τελικά μπορούμε να ορίσουμε ως πολιτικό μποζόνιο Ζ στην κβαντική πολιτική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα; Ποιοί είναι οι πόλοι θετικής και αρνητικής φόρτισης που θα δημιουργήσουν μία πολιτική ουδετερότητα προς όφελος των χειριστών παρατηρητών του επιταχυντήρα, που ως πείραμα παρατήρησης θα αποφέρει κέρδη στην τσέπη τους και μόνο; Η ιδιοστροφή των πολιτικών σωματιδίων είναι ελεγχόμενη από τους εξωτερικ ούς παρατηρητές, με πιθανότητες ενεργοποίησης της εξίσωσης Αϊνστάϊν E=mc2. Ποιοί θέλουν όμως μία πυρηνική έκρηξη πολιτικών διαστάσεων και ποιούς θα ευνοήσει μία Ευρωπαϊκή Χιροσίμα με ζωντανούς νεκρούς στην αλυσίδα οικονομικού κέρδους των τραπεζών; Αναζητώντας τις διαστάσεις του χώρου, αγνοώντας τον χρόνο που καμία κατάσταση δεν μπορεί να τον διανύσει προς τα πίσω, είμαστε υποχρεωμένοι να ορίσουμε τις συντεταγμένες της χωροχρονικής σχάσης, που θα δημιουργήσει την σκιά του παγκόσμιου σωματ

Ύβρις και Άτη

Εικόνα
THΣ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΛΙΑΝΤΙΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Η ανάμειξη της ανθρώπινης ευθύνης στην πλοκή του τραγικού μύθου εμφανίζεται ήδη στον Αισχύλο , ο οποίος κατά τα άλλα είναι ο κατ’ εξοχήν εκπρόσωπος της σύγκρουσης ανάμεσα στην ανθρώπινη μοίρα και το θείο . […] Αλλά την αποκορύφωση της ανθρώπινης ευθύνης στην τραγική εμπλοκή του ανθρώπου ο μεγαλοπρεπής Αισχύλος την φιλοτέχνησε στους Πέρσες […] Με τους Πέρσες ο Αισχύλος εδίδαξε το ανθρώπινο γένος ότι η ηθική τάξη διαταράζεται, όταν ο άνθρωπος φτάσει στην ὓβρι . Και η ύβρις γεννιέται, οσάκις υπερβαίνουμε το μέτρο που δόθηκε από το θεό στη φύση μας. Η υπέρβαση αυτή εμφανίζεται σαν αλαζονεία απέναντι όχι μόνο στους άλλους ανθρώπους αλλά και στον ίδιο το θεό , του οποίου η ουσία και η βούληση εκφράζεται τέλεια ενεργητική – που θα πει απέραντα φιλάνθρωπη αλλά και αδυσώπητα σκληρή – μέσα στους νόμους της φύσης. Η ύβρις λοιπόν στην οποία περιέπεσε ο Ξέρξης εκδηλώνετ

ΠΟΙΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΡΕΩΚΟΠΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΟΣ ;

Εικόνα
ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΛΟΥΚΑ Την οικονομική κατάσταση που έχει περιέλθει η Ελλάδα τα τελευταία σαράντα χρόνια, την αντιλαμβανόμαστε σαν να ανακαλύπτουμε τώρα την Αμερική... Ίσως θα πρέπει να περάσουμε πρώτα στην ανάλυση των εννοιών και μετά στο οικονομικό φασματοσκόπειο που εμπεριέχει ίχνη χρώματος κομματικών εντολών και διακυβερνήσεων από ξένα κέντρα, που φέρουν μάλιστα την υπογραφή του ελληνικού λαού, που επί χρόνια σφραγίζει κυβερνητικά σχήμ ατα, τα οποία αμβλύνουν την οικονομική γωνία και από 90 μοίρες ορθής τάσης, την έφτασαν στις 180 μοίρες της Κοιμωμένης του Χαλεπά ... Τώρα ανακαλύψαμε την χρεωκοπία; Όταν ένα κράτος φέρνει εξαγώγιμα προϊόντα, στέλνοντας έξω εκατομμύρια νομισματικές μονάδες, χωρίς να μπορεί να τις αντισταθμίσει λόγω σταδιακής μείωσης της παραγωγικότητας αλλά και το κυριότερο την συμπίεση της πρωτογενούς παραγωγής στο 3%, ποιά έκπληξη μας διακατέχει τώρα; Ο Περικλής Γιαννόπουλος αντιλαμβανόμενος την στροφή της ελληνικής Παιδείας προς την σκο