Αναρτήσεις

Εικόνα
Αναστασία Βούλγαρη: "Συνέβη έναν Δεκέμβρη"  ΣΥΝΕΒΗ ΕΝΑΝ ΔΕΚΕΜΒΡΗ Συνέβη έναν Δεκέμβρη μόλις σχόλασε η γιορτή σαν διώξαμε τους Σιδερένιους από την ιερή γη. Ήταν όμορφη η γιορτή μας. Αγόρια και κορίτσια με πολύχρωμα χαμόγελα και χέρια που μύριζαν μπαρούτι τραγουδούσαν τον ύμνο της λευτεριάς. Οι γερόντισσες έκρυβαν ντροπαλά κάτω απ’ τη μαύρη μπόλια ένα  κοριτσίστικο γέλιο. Οι μανάδες βρέχανε με τα μάτια τους  το μπαλωμένο πουκάμισο             τού σκοτωμένου γιού ή το μαντήλι της νεκρής κόρης  με το μονόγραμμα του έρωτα, σφίγγοντας στην παλάμη, μέχρι ν’ ασπρίσουν  τα δάχτυλα, τη σφαίρα απ’ το πεδίο της εκτέλεσης.  Τα παιδιά τρέχανε ξυπόλητα στους μαχαλάδες, ονειρεύονταν μια βουτυρωμένη φέτα ψωμί, μια χορτάτη ξυλόσομπα, κι ένα καλοκαίρι πλάι στη θάλασσα. Τα μικρότερα παρίσταναν τους ιππότες, κυνηγούσαν αόρατους δράκους με πελώρια ξύλινα σπαθιά και λευτέρωναν την όμορφη κόρη που την ονόμαζαν Ελλάδα.  Στις πλατείες των κ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΚΒΑΝΤΙΚΟΣ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΡΕΝΤΙΓΚΕΡ

Εικόνα
Πόσο εύκολο είναι κάποιος να συγκρίνει το πείραμα Σρέντιγκερ με την κατάσταση που βιώνει  σήμερα η Ελλάδα; Ποιοί κατασκεύασαν το αδιαπέραστο από τη ματιά του παρατηρητή πειραματικό κουτί; Και ποιό ΔΝΤ παίζει το ρόλο του φυαλιδίου με το κυάνιο εντός του κυτίου; Θεσμοί και χρηματοπιστωτικό σύστημα στο ρόλο του ραδιενεργού στοιχείου που θα ενεργοποιήσει το σπάσιμο του φυαλιδίου. Ποιός μπορεί να πει σίγουρα ότι η Ελλάδα είναι νεκρή ή ζωντανή, χωρίς να ανοίξει και να παρατηρήσει τα εντός του κυτίου; Θάνατος και μή θάνατος σε ταυτόχρονη συνύπαρξη. Αυτό είναι το ζητούμενο; Και η αγωνία του παρατηρητή, που τυγχάνει να είναι και ο ιδιοκτήτης της γάτας; Τί γίνεται; Εδώ θέση έχει η αγωνιστικότητα και μόνο γιατί εκ των πραγμάτων ο παρατηρητής ηθικά δεν δέχεται το θάνατο της γάτας. Μια γάτα που το μέλλον της ξεπερνάει το χωροχρόνο του σημερινού παρατηρητή και καλείται να γράψει ιστορία στα κιτάπια του μέλλοντος. Εδώ λοιπόν στόχος δεν είναι η κατανόηση της κβαντικής κατάστασης αλλά η ε

Ο ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

Εικόνα
Αποσπάσματα  από  το βιβλίο  "Γκέμμα"  του Λιαντίνη: ........[Δεν έγινε, λοιπόν, για τις ηθικές μεγαλουργίες του ο Σωκράτης ο ηγεμόνας των ελλήνων, καθώς μας παραστήσανε. Απάνου σε τέτοια πασαρέλα θα βρεις να περνούν χιλιάδες συχωριανοί του. Πάρε για ξαφνικό παράδειγμα τον Αριστείδη, το Νικία, το Φωκίωνα. Δύο είναι οι αιτίες για τις οποίες ο Σωκράτης ανέβηκε και μαρμάρωσε στο περίοπτο βάθρο του, μας λέει το σπουδαίο εγγόνι του στα γράμματα, που γεννήθηκε δεκαπέντε χρόνους μετά το θάνατο του Σωκράτη, ο Αριστοτέλης. Η μία ότι εδίδαξε το  όρίζεσθαι καθόλου , και η άλλη ότι επινόησε τους  επακτικούς λόγους Το πρώτο εξηγεί ότι ο Σωκράτης πέτυχε πρώτος να ορίσει τις έννοιες. Και ξέρεις τι άθλος είναι αυτός; Είναι πράμα τόσο σημαντικό, όσο και η θέσπιση των Ολυμπιακών αγώνων από τον Ηρακλή και το Λυκούργο. Να ορίσεις μία έννοια είναι δυσχερέστατο έργο. Αν δεν ήταν έτσι, δε θα συνέβαινε το παράλογο που βλέπουμε σήμερα γύρω μας. Ερωτάς στην Ελλάδα τους ανθρώπους τι είναι δημο

Πάμπλο Νερούδα, ο ποιητής των κολασμένων της γης

Εικόνα
SHARES Κοιτάχτε αυτό που βλέπω εγώ, την άγρια αποσύνθεση που άφησε στο λαρύγγι της πατρίδας μου σαν περιδέραιο από κεντριά, η βροχή του χρυσού! Ας σε συντροφεύει διαβάτη, τούτη η ασάλευτη ματιά που τρυπάει, δεμένη στου Βαλπαραΐσο τον ουρανό. (Πάμπλο Νερούδα, Κάντο Χενεράλ) Ήταν 23 Σεπτέμβρη του 1973 όταν ο Χιλιανός ποιητής και νομπελίστας, Πάμπλο Νερούδα, άφηνε την τελευταία του πνοή στην κλινική «Σάντα Μαρία» του Σαντιάγο στη Χιλή. Η ζωή του υπήρξε ένας συνεχής αγώνας, μια πορεία που βρήκε την έκφρασή της στην εμπνευσμένη δύναμη της γλώσσας, στον αστείρευτο λυρισμό, στην επαναστατική άρθρωση, στην πολιτική αντίσταση. Οι μορφικοί του μηχανισμοί «περπάτησαν» στα μονοπάτια του σουρεαλισμού αλλά και της πολιτικής καταγγελίας και στρατεύτηκαν μόνο για να τεθούν στην υπηρεσία των βασανισμένων και κατατρεγμένων. Ο Πάμπλο Νερούδα σε ηλικία 22 ετών (1926) Οι αναρχικές ιδέες που τον συνόδεψαν στην εφηβεία, θα διαγράψουν μια μεγάλη στροφή, όταν θα «ενη

Του προδότη ζητώ την τιμωρία για τούτο δω το έγκλημα (Πάμπλο Νερούντα)

Εικόνα
Μία συζήτηση με τον δημοσιογράφο κ. Πέτρο Ιωάννου για τα τεκταινόμενα, το απεχθές χρέος και το ξεπούλημα των τραπεζών. Είναι χρέος όλων μας να ξαναπάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας! Σωτήρης Μπότας μέλος "ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΠΙΘΩΝ'' κ Πέτρος Ιωάννου στον Σπορnews 90,1 της Λάρισας,στην εκπομπή ''Ακροβάτες του ονείρου'' (3.12.15) για το διαδίκτυο sportnews901.gr και e-roi.gr κάθε μέρα 8-10

Είναι η κρίση βιώσιμη; Είναι το χρέος βιώσιμο; Είναι το ευρώ βιώσιμο;

Εικόνα
Τάκης Φίτσος Μὲ τὸ πικρὸ χαμόγελο καὶ τὰ σφιγμένα χείλη βουβὰ τὸν ἴσκιο σου ἕλιωνες στὴν πολιτεία τῶν τάφων. Ἐδῶ σὲ θάβουν ζωντανὸν ἂν θέλεις νά ῾σαι τίμιος. Παιδὶ σὲ χτίσαν, γέρασες χωρὶς σταλιὰ νὰ ζήσεις. Μῆνες καὶ χρόνια μέτραγες, δεκάχρονα κατόπι, κι ὅλο ἡ πηγάδα βάθαινε κι ἀψήλωνεν ὁ τοῖχος, παρηγοριὰ καὶ μάθημα φτωχολαοῦ δεμένου. Καὶ μίαν αὐγὴ ἀνοιξιάτικην, ποὺ ἀνάκραζεν ἀγάπη, τρυφερὰ σ᾿ ἀγκαλιάσανε οἱ ἀδερφομάχοι ἀγγέλοι καὶ σὲ φορτώσανε. Κανεὶς δὲν ἄκουσε τὰ βόλια. Καὶ τώρα, μέσα στὸ σωρὸ τὰ κόκαλα, μὴν ψάχνεις νὰ ξεχωρίσεις τὰ δικά σου: εἶν᾿ ὅλα καθενοῦ! Ὄχι συμπόνια, κλάμα, ὀργή. Ντροπή σου, μάνα Ἑλλάδα! Κώστας Βάρναλης  Η Ελληνική Ακαδημία Τέχνης και Πολιτισμού  διοργανώνει διάλεξη με θέμα : «Είναι η κρίση βιώσιμη; Είναι το χρέος βιώσιμο; Είναι το ευρώ βιώσιμο; Ποιές τολμηρές αλλαγές πρέπει να γίνουν σε Ελλάδα και Ευρώπη; » . Η εκδήλωση θα γίνει στο  E μποροβιομηχανικό  E πιμελητήριο του Πειραιά (Λουδοβίκου 1, Πλατεία Οδησσού, δίπλα στη σταθμό του ηλεκτρ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΡΙΣΗΣ

Εικόνα
ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ  ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΜΙΧΑΛΙΤΣΙΑΝΟΥ  «Αυτοί που αρπάνε το φαϊ απ' το τραπέζι κηρύχνουν τη λιτότητα. Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσίματα ζητάν θυσίες. Οι χορτάτοι μιλάν στους πεινασμένους για τις μεγάλες εποχές που θά 'ρθουν...» Μπέρτολντ Μπρεχτ- "Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμου"                                                                     Είναι συγκλονιστική η διαχρονικότητα του περιεχομένου του ποιήματος του μεγάλου δημιουργού , που κυκλοφόρησε το 1939. Κάλλιστα θα μπορούσε να έχει γραφτεί σήμερα. ο Μπρεχτ , που επηρέασε όσο κανένας άλλος την δραματική τέχνη του 20ου αιώνα αρέσκονταν σε ένα θέατρο κοινωνικής δράσης . Ένα θέατρο και μια ποίηση, που κρατάει πάντα ζωηρό το ενδιαφέρον κι εμείς απορροφάμε τα μηνύματά του , και οφείλουμε να διαδώσουμε τις ιδέες του μπας και ξυπνήσει ο κόσμος. Οι τοκογλύφοι της χώρας, « που βρίσκονται ψηλά θεωρούν ταπεινό να μιλάνε για το φαΐ τους» οι Έλληνες. Ο λόγος; « έχουνε κιόλας φάει» απαντάει ο Μπ

Τι χρειάζεται η Ελλάδα

Εικόνα
Γράφει ο Ηλίας Φιλιππίδης, πανεπιστημιακός καθηγητής κοινωνιολογίας  Το μήνυμα της κρίσεως Έπειτα από 6 χρόνια κρίσεως και Μνημονίων έχουμε πλέον πεισθεί ότι: α. δεν πρόκειται για μια κρίση με χρονόμετρο ότι δηλ. ότι θα την έχουμε ξεπεράσει, όταν η Ελλάδα «θα βγει στις αγορές ». Το πρόβλημα μας δεν είναι μόνο πρόβλημα δημοσιονομικής τάξεως, δανειοληπτικής ικανότητάς και διεθνούς αξιοπιστίας. β. η κρίση που περνάμε έχει καθολικό και σωρευτικό χαρακτήρα και η μόνη λέξη που μπορεί να εκφράσει το βάθος της και το πλάτος της, είναι η λέξη παρακμή. γ. η κρίση που περνάμε εκφράζει την συνολική παθογένεια του ελλαδικού κρατικού μορφώματος, ενώ βασικές αιτίες της έχουν τις ρίζες τους και σε παλαιότερες εποχές. δ. με δεδομένο ότι μέσα σε 6 χρόνια κρίσεως και με εναλλαγή τόσων κυβερνήσεων ακόμη δεν έχουμε καταρτίσει ένα Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκροτήσεως και Αναπτύξεως (ΕΣΑΝΑ), μας επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι: δ.α. δεν έχουμε φθάσει ακόμη στο βαθύτερο σημείο της

ΤΟ ΦΩΣ ΛΙΓΟΣΤΕΨΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Εικόνα
Θα κυκλοφορήσει σε λίγες ημέρες από τις εκδόσεις "Εύμαρος" του Πέτρου Κακολύρη. Πρόλογος και εξώφυλλο του Ανδρέα Μαράτου. Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη.                   Mikis Theodorakis: Opera "ANTIGONE"                                                          ΠΗΓΗ: http://anastasiavoulgari.gr/index.php