Αναρτήσεις

Κείμενα για τους «Διαλόγους στο Λυκόφως» του Μίκη Θεοδωράκη- (β)

Εικόνα
«Πατριώτης, λάτρης του ελληνικού έθνους, διεθνιστής, ουτοπικός κομμουνιστής» , δηλώνει ο Μίκης Θεοδωράκης  στην επίμονη ερώτηση «πού τοποθετείτε τον εαυτό σας πολιτικά;» Στην ερώτηση «παραμένετε αριστερός;», απαντά: «Το αν είμαι ή όχι αριστερός δεν το δηλώνει η αστυνομική μου ταυτότητα ή κάποια άλλη ταυτότητα, αλλά οι ιδέες μου, οι πράξεις μου, η στάση ζωής και το έργο μου. Πέραν του ότι παραμένω πιστός στο παρελθόν μου, για το οποίο είμαι περήφανος και ευγνώμων, μια και με κάνει να ψηλώνω τόσο πολύ μέσα μου, ώστε να μην μπορεί να με αγγίξει αυτή η συντριπτική, η οπισθοδρομική, η αντιδραστική και σκοταδιστική πραγματικότητα που μας απειλεί, τόσο σαν άτομα όσο και σαν κοινωνία, πατρίδα και έθνος συνολικά.» (σ.433) Τί θλιβερό για την ελληνική κοινωνία να ζητά από τον Μίκη να της ξανασυστηθεί μετά από 73 χρόνια αγώνων, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας! Δείγμα πολιτισμικής πτώσης; Πνευματική ένδεια; Ενοχή; Αφού λοιπόν συστήθηκε εκ νέου ο Μίκης Θεοδωράκης, μέσα

Ας βοηθήσουμε όλοι την δικηγόρο Αριάδνη Νούκα που κάνει νομικό ακτιβισμό για να σωθούν οι περιουσίες μας

Εικόνα
Γιατί είναι σημαντικό; ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤHN ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ  ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ   Στις 22-5-2016 ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή, η απελευθέρωση των μεταβιβάσεων  E ΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ  και ΚΟΚΚΙΝΩΝ  δανείων.Τα δάνεια των Ελλήνων  ΕΙΤΕ ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ, ΕΙΤΕ ΟΧΙ,  θα περάσουν σε χέρια κερδοσκοπικών εταιρειών, FUNDS, που λειτουργούν με κριτήρια αμιγώς χρηματοοικονομικά, κερδοσκοπικά, χωρίς καμία κοινωνική ευαισθησία. Από την μεταβίβαση εξαιρούνται  ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΧΡΙ  την 31-12-2017, τα δάνεια που είναι συνδεδεμένα με την πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας 140.000 ευρώ,  ΗΔΗ ΟΜΩΣ ΤΗΝ 2-6-2016 ΔΟΘΗΚΕ Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ FUNDS  Η μεταβίβαση των δανείων γίνεται έναντι πολύ χαμηλού τιμήματος χωρίς ουσιαστικά την καταβολή φόρων και τελών, την ώρα που επιβάλλονται εξωφρενικές φορολογικές επιβαρύνσεις στους Ελληνες. Ενδεικτικά σε άλλες χώρες η πώληση των δανείων έλαβε χώρα σε εξωφρενικά χαμηλές τιμές. Στη Ρουμανία πουλήθηκαν στο 6% έως 10% της ονομαστικ

ΛΙΘΙΝΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ

Εικόνα
Δημόσια Φίλοι Φίλοι (εξαιρούνται οι Γνωστοί) Μόνο εγώ Προσαρμογή Στενοί φίλοι Οικογένεια Δείτε όλες τις λίστες... Περιοχή Αθήνα Γνωστοί Επιστροφή O λίθινος άνδρας της Χοιροκοιτίας χιλιάδες χρόνια ατενίζει το μέλλον που δεν κατανοεί. Τα πόδια του καρφωμένα στο δικό του παρόν. Τα χέρια ανύπαρκτα. Τι να τα κάνει άλλωστε; Δεν έχει τίποτα να λάβει από τα δώρα των αιώνων. Μονάχα το βλέμμα θα ταξιδεύει αόριστα ελπιδοφόρο. Το τετράγωνο σώμα του θα μετριόταν από τον Γερασηνό. Η έννοια του Θεού θα μπλεκόταν στα σύμβολα της Τετράδας. "Μέγιστο θαύμα", "πηγή της Φύσης", δεν έχει σημασία το όνομα. Οι καλαμιές στην Ιεριχώ έπαιζαν με τους τέσσερεις ανέμους και στο κορμί τους πότε Γιώτα ο ήχος πότε Ήτα ο ήχος… Ι Η Ι Η σε φωνάζω στη Γη σου. ADAD ο λαός σου χάθηκε. ΑΜΩΝ σε ποια Μουσεία η μορφή σου λιπαρόθρονη λαμπυρίζει αναίτια στο πέρασμα του χρόνου; SIRE οι ευλογημένοι ποταμοί σου κοκκινίζουν στην παραφροσύνη των νέων ανθρώπων που σε αγνόησαν. Και εδώ θε

ΜΙΑ ΚΟΥΠΑ ΑΠ' ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΤΟΥ ΦΟΛΟΥ

Εικόνα
Ουράνιες σπείρες ανακάτευαν το καλοκαιρινό αγέρι φιλτραρισμένο στην αρμύρα της θάλασσας. Οι ουράνιες εξισώσεις δεν γράφονται στα μάτια των θνητών. p = m / v Άλλωστε με τη γένεση του Έρωτα αποδέχεσαι και το θάνατο. Η αιωνιότητα αρχέγονο ερωτηματικό. Σαράκι που αποσαθρώνει την έννοια της ύλης. Ο σταυρός του Α Ζ Ω Θ, παιχνίδι στα χέρια του Κούνρατ, διαιωνίζει τη μυστικιστική τάση του νεοφώτιστου αλχημιστή. Ο άχρονος νους αναζητά την αιωνιότητα στην απεραντοσύνη του Σύμπαντος. Οδοιπόρος ονειροβάτης στο παιχνίδι της κατανόησης του κόσμου. Κι αλήθεια, ποιό είναι το πραγματικό κόσμημα στην απεραντοσύνη του χάους; Ο πριν την έκρηξη κόσμος, η μεγάλη στιγμή της έκρηξης ή ο μετά την έκρηξη κόσμος; Στα χέρια μου κρατώ μια χούφτα άμμο, τη βυθίζω απαλά στην αγκαλιά της θάλασσας. Καλοκαιρινό παιχνίδισμα με το κύμα και η αυθόρμητη ερώτηση: Κρατάω τίποτα; Μου ανήκει κάτι; Α – Ω Αρχή και Τέλος. Ζ- Θ Ζωή και Θάνατος Ομόκεντροι κύκλοι ύλης και αντι-ύλης. Η Εννεά

Ο ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΥΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ

Εικόνα
                                                              Ιουλιανές νύκτες και οι Αλφόνσιοι Πίνακες σκιαγραφούν τον κυβιστή ζωγράφο του  Σύμπαντος. Με ψάχνω. Με αναζητώ. Προσπαθώ να με ορίσω και ιδρώνω διανύοντας άχρονα χιλιόμετρα. Με το σφουγγάρι του Σύμπαντος σκουπίζω το πρόσωπό μου και κιτρινίζει ρουφώντας όχι μόνο τον ιδρώτα μου αλλά και ολάκερη την αγωνία μου. Ερατοσθένη, εσύ που υπολόγισες το μέγεθος της Γης, πες μου... Πες μου σε ποιά τσέπη χωράει τούτο το γαλάζιο τόπι και αποκάλυψέ μου  ακόμα αν θέλεις κάτι. Την κουβαλώ ή με κουβαλάει; Στο Βόρειο Χάος ο γιός του Άρη απαλλαγμένος από την γήινη μοίρα του, απολαμβάνει το πέταγμά του πάνω από τους ατσαλάκωτους ποταμούς του Σύμπαντος. Ώ! Τί όμορφα σιδερωμένα τούτα τα λευκογάλαζα ποτάμια από το ασκούριαστο ατμοσίδερο του Συμπαντικού Κυβιστή! Κύκνε, σε βλέπω να παίζεις με τους συντρόφους σου. Ο Κηφέας, ο Δράκοντας, η Αλώπηξ, ο Πήγασος, η Σαύρα και η Λύρα. Όλοι μα όλοι, ένας κύκλος. Και συ, γιέ του Άρη

«Διάλογοι στο Λυκόφως» του Μίκη Θεοδωράκη -Μια απόπειρα παρουσίασης

Της Αναστασίας Βούλγαρη    Εισαγωγή Το π αρόν, ανα π όφευκτα π ολυσέλιδο κεί μ ενο, δεν είναι π αρά η α π ό π ειρα π αρουσίασης του καινούριου βιβλίου τού Μίκη Θεοδωράκη μ ε την π αράθεση μ όνο των βασικών ση μ είων του. Ο λόγος για το νέο βιβλίο τού Μίκη Διάλογοι στο λυκόφως. Ενενήντα αυτούσιες συνεντεύξεις α π ό το 2003 έως το 2015. Προτίμησα να μην παραθέσω τα άγνωστα, στο πλατύ κοινό, ιστορικά γεγονότα-αποκαλύψεις της περιόδου 1960-1980, προκειμένου να δοθεί περισσότερη έμφαση στη θεοδωρακική σκέψη και μουσική και στον συνεχή αγώνα τού Μίκη για την εθνική ανεξαρτησία και την ελευθερία. Από την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης, των Δεκεμβριανών και του Εμφυλίου παραθέτω ένα απόσπασμα για την εαμική γενιά και το συγκλονιστικό, έως δακρύων,  απόσπασμα για τη Μακρόνησο.     Ε π ο μ ένως, ο αναγνώστης π ου θέλει να γνωρίσει το βιβλίο  και να δια μ ορφώσει τη δική του ά π οψη θα π ρέ π ει να το μ ελετήσει εξ ’ ολοκλήρου. Αλλά ας  π εράσου μ ε  στο βιβλίο.   Ο λυρικός και