Αναρτήσεις

ΜΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΑΙΩΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ

Εικόνα
Είναι πολλοί για χρόνια ολόκληρα που έχουν σπαταλήσει το μελάνι της ζωής τους για να αναλύσουν τα παιχνίδια του καπιταλισμού,  μέσα από φιλοσοφικές αλλά και υλιστικές οπτικές γωνίες, χωρίς ποτέ κάν να κατορθώσουν να περιγράψουν με την πραγματική λεπτομέρεια το αποτέλεσμα της καπιταλιστικής χρήσης. Και το χειρότερο απ' όλα; Οι σκληροί καπιταλιστές να χρησιμοποιούν και να εκμεταλλεύονται φιλοσοφικές αξίες, για να ντύσουν το απεχθές τερατογέννημα του καπιταλισμού. Nikolai Kondratiev 4 March 1892 17 - September 1938 Ο Νικολάϊ Κοντράτιεφ, ένας από τους μεγαλύτερους Ρώσους οικονομολόγους του περασμένου αιώνα, παίρνει εντολή από τον ατσάλινο μονάρχη της τότε νέας Σοβιετικής Δημοκρατίας, να του  πει τον τρόπο που θα  πεθάνει ο καπιταλισμός. Ο Νικολάι απομονώνεται στην μελέτη του, μία μελέτη που θα του χαρίσει τον θάνατο στα γκουλάγκ της Σοβιετικής Ένωσης, γιατί τόλμησε και είπε στον πατερούλη ότι ο καπιταλισμός αναγεννιέται από την στάχτη του. Φυσικά ο Νικολάι Κοντ

Η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΑΓΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΔΙΡΟ

Εικόνα
Ο Ο Γιώργος Παπαθανασόπουλος μας μίλησε για την ανακάλυψη της...αρχαιότερης αγκαλιάς στο Διρό Συναντήσαμε τον Δρ. Γιώργο Παπαθανασόπουλο, Αρχαιολόγο και Διευθυντή των Ανασκαφών του Διρού, στο σπίτι του στην Γλυφάδα.  Κύριε  Παπαθανασόπουλε, τις τελευταίες ημέρες όλα τα ΜΜΕ ασχολούνται με αυτήν την τόσο σπουδαία ανακάλυψη στο Διρό. Ένα ζευγάρι αγκαλιασμένο, θαμμένο μαζί για περίπου 6.000 χρόνια!  Το απεκάλεσαν η «αρχαιότερη αγκαλιά»! Πριν μας μιλήσετε γι’ αυτήν την τόσο σημαντική ανακάλυψη,  θα επιθυμούσαμε να μας πείτε πως ασχοληθήκατε με το Διρό και ιδιαίτερα με την Αλεπότρυπα.  Η σχέση μου με το Διρό ξεκίνησε το 1970, όταν ανέλαβα την θέση του Έφορου Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σπάρτης. Στο Διρό υπήρχαν δύο σπήλαια : Το ένα, η Γλυφάδα ήταν το γνωστό σε όλους,  και το άλλο ,  άγνωστο στο ευρύ κοινό, η Αλεπότρυπα.  Την Αλεπότρυπα είχε ανακαλύψει το 1958 το ζεύγος Πετρόχειλου, οι οποίοι εντόπισαν μία τρύπα στο βραχώδες μέτωπο του βράχου, όπου  χωνόντουσαν τα σκυλιά των κυνηγών

Ο νεκρός Ρώσος πρεσβευτής Αντρέι Καρλόφ και το Γλαγολιτικό αλφάβητο

Εικόνα
Γράφει η Σοφία Λουκά 19/12/2016 19/12/2016 Φωτογραφία-σοκ όπου ο 22χρονος  αστυνομικός σε διαθεσιμότητα Μερτ Αλτιντάς δίνει την χαριστική βολή στον Ρώσο πρεσβευτή στην Αγκυρα Αντρέι Καρλό Από την εποχή του Μιχαήλ Γ' και του Πατριάρχη Φώτιου τον 9ο αιώνα, ένα ζώο στα βόρεια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, αρχίζει να αποκτά οντότητα.  Ο Βυζαντινός αετός ήταν το κυρίαρχο σύμβολο. Κανείς τότε δεν ήξερε την άσημη στεπική αρκούδα, μία αρκούδα που δύο αδέλφια από την Θεσσαλονίκη, ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος, την εξημερώνουν και της μαθαίνουν να μιλά για να συνεννοείται με Ανατολή και Δύση. Αλλά αυτό που πραγματικά θα έχει μεγαλύτερη ισχύ και από την γλώσσα, είναι ότι το στεπικό θηρίο γίνεται Ορθόδοξο. Έτσι όταν η Πόλις πέφτει, η μόνη κοιτίδα της Ορθοδοξίας γίνεται το ρωσικό χώμα.  Εκεί λοιπόν εδραιώνεται μία βαθιά πίστη που δεν κατόρθωσε να την ξεριζώσει ούτε το πέρασμα του Σταλινισμού. Τι συμβαίνει όμως με αυτή την χώρα;  Την απάντηση την δίνει ο Νίκος Καζαντζάκης στο βιβ

Προκαλούν πάλι οι Τούρκοι

Εικόνα
19/12/2016 Υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών σημειώθηκαν το μεσημέρι στις Ελληνικές βραχονησίδες. Τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν υπερπτήσεις πάνω από Μακρονήσι, Αγαθονήσι και Ανθρωποφάγους. Δύο ζεύγη από Fantom και F16 μπήκαν ανάμεσα σε Λέσβο και Χίο. Τα δύο Phantom πέρασαν πάνω από Μακρονήσι και Ανθρωποφάγους σε ύψος 1000 μέτρων από το έδαφος ενώ τα δύο F16 πέρασαν πάνω πάνω από τα ίδια μέρη σε ύψος 6.000 μέτρων. Στη συνέχεια τα δύο F16 πέρασαν πάνω από το Αγαθονήσι και βγήκαν από τον ελληνικό εναέριο χώρο από τη νήσο Κουνέλι ενώ η συνολική τους πτήση είχε διάρκεια 12 λεπτών. Πηγή:  Προκαλούν πάλι οι Τούρκοι: Υπερπτήσεις μαχητικών πάνω από Μακρονήσι, Αγαθονήσι και Ανθρωποφάγους | iefimerida.gr   http://www.iefimerida.gr/news/308260/prokaloyn-pali-oi-toyrkoi-yperptiseis-mahitikon-pano-apo-makronisi-agathonisi-kai#ixzz4TIC1YRUE

Είδες που πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν;

Εικόνα
                                                      ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΟΥ ΡΙΟΥ                                    ΚΑΙ Η ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ . που κυβέρνησαν αυτή τη χώρα επί 38 συναπτά έτη, ήταν η γέφυρα του Ρίου Αντίρριου, το κόστος κατασκευής της και κυρίως, η αποικιακού χαρακτήρα σύμβαση παραχώρησης της εκμετάλλευσης των διοδίων μέχρι το έτος 2039 για ένα έργο που το πλήρωσε το ελληνικό κράτος, δηλαδή όλοι μας. Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές. Από αυτά: Το 10% ( 74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται. · Το 40% ( 296 εκ. ευρώ – 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς. · Το υπόλοιπο 50% ( 370 εκ. ευρώ – 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της

Ο ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ''ΥΕ'' ''ΚΥΕ'' ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Εικόνα
Είναι στιγμές που θέλεις να παίξεις μουσική' κιθάρα, φλογέρα, τύμπανο, λύρα ή σουράβλι. Είναι στιγμές που θέλεις να μάθεις μουσική, για να εκφραστείς και να ακολουθήσεις τον δρόμο των πλανητών, εκεί που ο Πυθαγόρας αποκρυπτογράφησε τις μυστικές νότες, για να δείξει στους ανθρώπους το δρόμο που ενώνει τον άνθρωπο με το Σύμπαν. Είναι στιγμές που θέλεις  να εκφραστείς μα η μουσική είναι μέσα σου πάλλεται, δονείται, αγγίζει τα σωθικά σου, είσαι όλες οι νότες, οι κλίμακες είναι μέσα σου και οι δάσκαλοι οι Ορφικοί, σου δίνουν κουράγιο. Εσύ είσαι η κιθάρα, εσύ το τύμπανο, εσύ το σουράβλι, εσύ η τεντωμένη  χορδή για το συμπαντικό δοξάρι, που φτάνει μέχρι την Κόμη της Βερενίκης.                                                                   Μέσα σου το πεντάγραμμο του Σύμπαντος. Αόρατο και ορατό μα πάντα κάτω από την δυαδικότητα αυτή,  υπογράφει με σεβασμό η κόρη του πολέμαρχου Άρη, η Αρμονία. Αυτή η ιερή αταξία, είναι η ισορροπία των πάντων. Βρόγχοι και παλλόμενα κουάκ

ΔΡ.ΗΛΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ''ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ''

Εικόνα
Ο χρήστης  ERTopen ERTopen  έχει μεταφορτώσει το βίντεο  ΔΡ. ΗΛΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ - ΕΡΤOPEN ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΧΡΥΣΑΣ ΑΡΙΑΔΝΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΚΤΑΚΤΩΣ ΤΑ ΜΕΛΟΙ ΤΟΥ ''ΔΙΚΤΥΟ ΣΠΙΘΩΝ ΕΛ.ΛΑ.ΔΑ'' ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ ΗΛΙΑ ΑΛ. ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ Ο καθηγητής Ηλίας Φιλιππίδης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1945. Μαθήτευσε στην Ιωνίδειο Σχολή Πειραιώς. Φοίτησε στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και απέκτησε Διδακτορικό δίπλωμα Κοινωνικών και Οικονομικών επιστημών από το Πανεπιστήμιο Βόννης. Δίδαξε : - Γενική και ειδική κοινωνιολογία ως Eιδικός επιστήμων, στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Θράκης - Ευρωπαϊκά θέματα, ως Εισηγητής, στην Σχολή Δημόσιας Διοίκησης - Γενική κοινωνιολογία, ως Αναπληρωτής και Τακτικός καθηγητής στην Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας και  - Ειδική Κοινωνιολογία, ως Συνδιδάσκων καθηγητής στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Δικαίου του Παντείου Πανεπιστημίου. Το 1991 εξελέγη ( και

Τα τοξικά απόβλητα και η Εθνική μας κληρονομιά

Εικόνα
ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΟΦΙΑ ΛΟΥΚΑ                                                                                         Ο Κωνσταντίνος Η. Κονοφάγος ήταν Έλληνας μεταλλουργός και χημικός μηχανικός, καθηγητής και πρύτανης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, ποιητής, συγγραφέας και πολιτικός. Διετέλεσε δήμαρχος Λαυρίου, βουλευτής Πρέβεζας και υπουργός Βιομηχανίας Ο Κωνσταντίνος Κονοφάγος γλύτωσε στην κυριολεξία το Λαύριο την περίοδο του 1950, κατασκευάζοντας ένα ειδικό φίλτρο με λινό ύφασμα πολλαπλών τοιχώσεων που συνέλεγε το αρσενικό, το οποίο αποθηκευόταν σε υπόγειους χώρους καλά ασφαλισμένους. Το υλικό αυτό δεν απομακρύνθηκε ποτέ από το Λαύριο, με αποτέλεσμα τόννοι αρσενικού να βρίσκονται σήμερα στις αποθήκες του κτιρίου Κονοφάγου.                                                                                     Κάποια θέμα χρήζουν άμεσης δημοσιοποίησης και ενημέρωσης, για να γνωρίζει ο κόσμος όλη την αλήθεια. Φυσικά η Πολιτεία έχει αγνοήσει τελείως την μορφή του λαμπρού αυτού επι

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΥΚΑ ΘΑΝΟ

Εικόνα
Θα μπορούσα να γράφω για ώρες, γι' αυτό που πολλοί ονομάζουν νέα δουλειά του Λουκά Θάνου, σε ποίηση Κωστή Παλαμά. Μα αυτό δεν είναι δουλειά, είναι γέννα, είναι η αγωνία του νερού να τρυπήσει τον βράχο, είναι το στοίχημα της σταγόνας να ανοίξει το δρόμο για το ποτάμι. ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ Ο Λουκάς δεν είναι ένας συνηθισμένος συνθέτης. Είναι ένας ασκητής παρατηρητής του Σύμπαντος. Εκεί η μουσική του Πυθαγόρα, εκεί η σκιά του Ορφέα, εκεί η σύναξη των ποιητών, εκεί  και η ματιά του Λουκά Θάνου, πιό διεισδυτική ματιά και από το τηλεσκόπιο του Κέπλερ. Εκεί, ανάμεσα στον Ωρίωνα και στη λύρα, βρίσκει τον μοναχικό στρατολάτη Κωστή Παλαμά, και πιάνει μαζί του κουβέντα, μιά κουβέντα που την καταγράφει με τις νότες του. Ο Ποιητής είχε καιρό να μιλήσει. Αφουγκραζόταν μόνο τους ήχους, καθώς οι πλανήτες γύριζαν γύρω από τον εαυτό τους, αναζητώντας την αιτία της δημιουργίας. Και ανάμεσα σε αυτή τη σιωπή, ο θάνατος. ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΟΥΛΗΣ Ο Παλαμάς είναι ο νικητής. Έχει όνομα, έχει ε

Ο ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Εικόνα
Το «Σάλπισμα» του Λουκά Θάνου Το "ΣΑΛΠΙΣΜΑ" ακούγεται για πρώτη φορά το 1980. Ο Λουκάς Θάνος συλλέγει τις νότες των τραγουδιών του δίσκου από το μουσικό πατητήρι του Σύμπαντος, γιατί γνωρίζει καλά ότι η καλή  μουσική είναι σαν την καλή σοδιά  του μούστου. Όσο το κρασί ωριμάζει  μέσα στα χρόνια, τόσο καλύτερο γίνεται. Γι' αυτό  η μουσική του Λουκά δεν έχει χρόνο. Όσο πιό παλιός είναι ο κρητικός μαρουβάς, τόσο καλύτερος είναι. Γεμίζω ξανά το ποτήρι της ψυχής μου με την μουσική του Λουκά.  Ώριμο άρωμα. Διαυγές χρώμα. Αξεπέραστη γεύση. Μία μουσική - κυκεώνας, προκαλεί πνευματική μέθη. Και ποιός μπορεί να κεράσει αυτόν τον μαρουβά; Μα φυσικά ο Νίκος Ξυλούρης. Μέσα σε όλα αυτά τα κομμάτια του δίσκου, σταματάω σε μιά γουλιά, που την θεωρώ ξεχωριστή και μοναδική. Ποίηση, μουσικός ήχος, φωνή. Και η τριανδρία του ποιητή Άρη Αλεξάνδρου, του συνθέτη Λουκά Θάνου και του λυράρη Νίκου Ξυλούρη, γίνεται το ιερό Ένα των αρχαίων Ελλήνων, που 1 = 3, γιατί ο χρόνος έχει π